vehemence

Böl i en pöl...

2010-11-10 @ 01:08:35

Hallu.

Har inte skrivit på ett bra tag igen, ja ja ni få som läser vet ju redan att jag är dålig på att uppdatera xD
Idag har varit en ganska bra dag, jag har haft tvättstugan 13-16, med mamma som sällskap (hon har jätte ont i ryggen så hon får inte göra något). Sedan gick vi till lillan (en lite affär väääldigt nära oss xD) i snöovädret och sen så lagade jag mat, stuvademakaroner och fläsk, Yummie yum yum!
Sen så har jag å mamma spenderat en tid vid tv:n oxå, framförallt när Buffy var på xD  We <3 Buffy! Haha! De senaste timmar har jag spenderat här framför datorn, på uppdrag av mamma, i ett försök att hitta Sibiriska katter, eller ja, 1 sibirisk katt. Jag är ju allergisk, men just dessa katter verkar funka för dem flesta allergiker så jag hoppas hoppas hoppas att jag oxå är en av dem som tål dessa underbara gullepluttar! Det enda problemet är att Sibiriska katter är raskatter, alltså svindyra. Därav rubriken, då vi är fattiga och egentligen inte har råd med katter, men vi alla är kattmänniskor, vi alla älskar katter och ialla fall jag å mamma vill så gärna ha en katt ändå...stora håll i själen fick man när vi var tvungna att ge bort våra fina fina älsklingar när jag blev allergisk :´( Det är så orättvist att just dessa katter som skulle kunna funka är så svindyra...6000-10.000kr kostar dem. Man kanske kan tycka att det är larvigt att gnälla för att man inte kan ha katt, men för mig...för mig är katter lycka. Jag älskar djur, och jag tycker att det är så jävla orättvist att jag är allergisk! All jävla skit i mitt liv och sen måste jag bli allergisk oxå. Min dröm var att jobba med - och ha djur...Varför måste alltid allt gå åt helvete? Jag hade en plan, jobba med djur, det spelade inte så stor roll i vilket sammanhang så länge det var nåt med håriga,fluffiga, gulliga djur som man kunde kela med. Och skaffa katter,hundar eller ialla fall 1 katt. Sen skulle jag vara något så när lycklig oavsett vad. Så kände jag. Till och med nu så känner jag att om jag bara fick ha en katt så skulle mitt liv vara så mkt mer värt. Det är sjukt egentligen hur en sån liten sak kan få en att känna så mycket.... Jag blir alldeles deprimerad bara av att tänka på det. Om jag ska tänka positivt så vet jag ju ialla fall att dessa katter finns, och att jag nån gång i framtiden kommer kunna köpa en, hur jävla dyr den än är, för det ska jag ta mig fan göra! Annars är livet inte värt att leva. Nu blev visst det här inlägget lite väl deprimerande så jag slutar nog nu xD Det jag ville ha fram med all denna text är ialla fall att för mig är livet utan katt = :''( och livet med katt = :D :D
Nä nu har jag förvirrat mig själv med allt detta, nu är det baske mig tid att sova tror jag.
Natti natti! / Deprimerad utan katt jossan

Permalink Allt och inget Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: syrran

Lilla gumman. Jag ska krama och pussa på dig imorgon när jag kommer hem. Stackars dig :((( Det är bra orättvist faktiskt att du ska behöva vara allergisk mot djur, det du älskar!! Det du ville jobba med. Som om jag inte skulle kunna jobba med barn.

Jag lider med dig men du får se det så att du kommer säkert inte vara "fattig" resten av livet, du får prioritera saker och är en sibirisk katt det som du vill ha så kommer du nog kunna köpa en sen :)

älskar dig! <3 puss

2010-11-11 @ 00:08:39
URL: http://denvitablomman.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback